Should've done something

Should've done something
But I've done it enough
By the way your hands were shaking
Rather waste some time with you

Varför är det så himla svårt att erkänna för andra (och framför allt för sig själv) att man mår dåligt? Ska man skämmas över ångest och sorg? Varför skyller vi ständigt på att vi känner oss "lite nere" eller "lite trötta"?
Jag grät hela vägen hem igår kväll, kom hem och låste in mig på toaletten där jag grät lite till. Blaskade ansiktet i kallt vatten och sade istället att jag var så himla trött.
Okej, hälften sanning. Jag var trött. Trött på mig själv, trött på min kropp, trött på att må skit, trött på livet.

Ska det vara så jävla pinsamt och skämmigt att må dåligt? Varför vågar man aldrig erkänna? Är man bara acceptabel som individ i samhället om man mår bra, har bra inkomst och en positiv inställning till allt?

Fy fan för Svenssonsyner.

Kommentarer
Postat av: jennifer

håller med dig! Inte så roligt att det känns som att man behöver gömma sig. Men du vet att jag finns om du behöver mig<3

2012-03-29 @ 14:33:22
URL: http://krepai.blogg.se/
Postat av: J.

så sant... och det där ständiga hyschandet leder ju bara till att man mår ännu sämre i slutändan. Man vill ju heller inte erkänna för sig själv, för det innebär just att man är misslyckad. Och vem vill se sig själv som failad? Det är ju inte ens det man är.

Bajsvärld.

Och finns, btw. <3

2012-03-29 @ 15:21:51
URL: http://pottfisk.blogg.se/
Postat av: cassandra

Är inte ett dugg pinsamt, har haft ångest och återkommande depressioner sedan jag var liten och skäms inte ett dugg. Med rätt mediciner och hjälp kan det gå ändå (föredrar att inte äta piller men det hjälpte mig jättemycket för ett par år sedan). :*

Håller med om att pengar är jävligt ångestfyllt!

2012-03-31 @ 16:24:12
URL: http://candybun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0