allergisk reaktion

Jag har inte varit så aktiv på bloggen de senaste dagarna, jag vet. Har varit sjuk och nu har jag som grädde på moset utvecklat någon form av allergi. Det sticker och kliar på hela kroppen, nästan hela tiden. Det kommer liksom i perioder. Detta sätter sig naturligtvis på psyket och prestationsförmågan, vilket är otroligt jobbigt i sällskap och i skolan. Kan inte fokusera över huvud taget när stickningarna väl satt igång. 

Jag ska försöka få hjälp att få reda på vad det kan vara. Jag har slutat med hårinpackning, bytt ut tvål, lotion, hårspray och idag gick jag så långt att jag tog ur min älskade töjning! Vad mer ska jag behöva göra? Pratade med far idag och han tyckte att jag skulle prova duscha kallare och snabbare, vi får se om det hjälper, men duschat har jag väl gjort hela mitt liv, vad är det som utlöst det här just nu? Någon som kan hjälpa mig, eller varit med om något liknande? Uppskattar alla tips och då menar jag ALLA.

Nej, ett par avsnitt av Sons Of Anarchy, sen sova kanske? Om jag kan få slippa klåda, vill säga...

Kommentarer
Postat av: J.

Det låter typ som min allergi fast utan utslag.

Första utbrottet var typ så.



En sak du kan prova är faktiskt att köpa ekologiskt. Det kan ha utlösts av kemikalier som finns i smink och lite sådant, som inte används i ekologiska produkter. Du kan också använda kortisonsalva, även om det bara är inuti huden och inte syns utanpå.

Typ de tipsen jag kommer på på rak arm :)



Det brukar utlösas eftersom att man mottagit tillräckligt många allergener för att kroppen ska börja reagera osv. :)

2011-03-15 @ 02:10:34
URL: http://pottfisk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter inte roligt, men det låter som skabb. En kompis till mig fick det och hennes klåda höll i sig ca 1 år. Hon fick hjälp tack vare en bra sköterska som tittade på henne och skickade henne till hudkliniken där dom såg att hon var full i skabb! Hon hade röda prickar överallt som buktade ut lite lite grann när hon kliat och det var precis över HELA kroppen!! Läkaren på Hud hade även sagt till henne att jätte många går runt med skabb nu..

Hoppas du får ordning på det!!

2011-03-16 @ 17:03:09
Postat av: Jenn

Har fått konstaterat att det INTE är skabb, har inga prickar eller andra tecken som är symptom för skabb. Det enda de kunde säga var att det är en allergisk reaktion, så jag ska söka remiss till Hud.

2011-03-17 @ 17:57:05
Postat av: Anonym

Okej vad skönt..Men gå till närmaste vårdcentral och gör dig hörd. Om du själv ska söka remiss till Hud kommer det ta huuuur lång tid som helst! Så var på läkarna på vårdcentralen och säg att du mår typ psykiskt dåligt av klådan (vilket du säkert gör) så skickar dom remiss åt dig och du får komma iväg snabbare!!

2011-03-17 @ 20:52:13
Postat av: Jenn

Ja precis, det bli ju som en kedjereaktion, det kliar hela tiden vilket gör att jag blir stressad och påverkar psyket, plus att jag får ju inte sova om nätterna, och när man inte sovit ordentligt så blir man ju nere och hängig..

Jo jag ska gå via vårdcentralen, och söka en läkare först :)

Får man fråga vem man pratar med förresten :P?

2011-03-17 @ 21:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0