OCH SOM JAG KLÄTTRAT

Tänk dig att du har en skitdag.. Du ställer dig framför helspegeln i hallen, påsar under ögonen, magen hänger över, låren är svällda, kläderna sitter dåligt eller är för små. Ångesten börjar tränga på och tårarna tränger fram. Hur klarar man då att se sig själv i ögonen och säga; "Du är grym, snygg och stark! You can do it!" ?

Det behöver du inte.. Nu tänker du "va?" "Man måste väl peppa sig själv för att klara dagen? Man måste väl vara stark?" Nej. Det är okej att vara svag, att vara nere. Man får vara förstörd en dag nån gång. Man måste vara det för att känna hur skönt det känns att vakna upp och kunna säga "Du är grym, snygg och stark! You can do it!"

Jag har kämpat med nedvärderande tankar mot mig själv hela mitt liv. Skällsord som kraschat och lämnat stora hål i mig rygg. Jag har stött på hinder och påfrestningar som ingen människa någonsin borde få vara med om. Saker som tryck ner mig och saker som stärkt mig, men jag har klättrat, och jag har hittat upp till ljuset. Jag har ännu inte nått upp till min topp men jag är på god väg! Keep it up. Det är okej att krascha sålänge man tar sig i skinnet och klarar sig upp igen, när man orkar.

Är hos Milla och Björn, nu ska vi äta Pasta a'la Björn, ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Phelicia

Bra skrivet, Jennifer. Känner igen mig så jävla mycket...

2010-11-04 @ 22:20:54
URL: http://phelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0